معرفی 4 نرم افزار کاربردی طراحی نورپردازی
نرم افزار نور پردازی مدرن

معرفی 4 نرم افزار طراحی نورپردازی مدرن

در ادامه این مطلب می توانید لیستی از بهترین نرم افزار نورپردازی که به طور خاص به طراحی حرفه ای نور اختصاص داده شده اند را مشاهده کنید:

AGi32

AGi32 یکی از اولین نرم افزارهای طراحی روشنایی برای رایانه شخصی بود که به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت و برای انجام محاسبات نورپردازی داخلی در اتاق هایی با شکل نامنظم و با سقف شیبدار طراحی شد.

این نرم افزار قبل از هر چیز یک ابزار محاسباتی برای پیش‌بینی‌های فتومتریک دقیق بوده (توانایی محاسبه روشنایی در هر شرایطی و کمک به موقعیت و جهت وسایل روشنایی)، همچنین به شما این امکان را می‌دهد تغییرات درخشندگی را برای مواد و سطوح مختلف تجسم کنید.

این مورد یک ویزگی بسیار عالی این ترم افزار بوده بنحوی که به طراحان این امکان را می دهد تا اثر ایجاد شده توسط دو یا چند لامپ مختلف را ارزیابی کنند و در نتیجه بر اساس آن انتخاب خود را نهایی نمایند.

CalcuLuX

CalcuLux که در مرکز طراحی و کاربرد نور فیلیپس – Phlips lighting – توسعه یافته است، یک نرم افزار طراحی نور مبتنی بر رایانه شخصی است که می تواند به متخصصان در انتخاب و ارزیابی سیستم های روشنایی کمک کند.

این نرم افزار شامل سه برنامه کاربردی طراحی روشنایی است: نورپردازی داخلی، نورپردازی منطقه و جاده و یک برنامه مدیریت پایگاه داده چراغ ها.

اصول نورپردازی مدرن

DIALux

در میان بهترین نرم افزارهای طراحی نور،  DIALux نرم افزار کاملی است که برای برنامه ریزی نورپردازی در پروژه ها و پلان های طراحی روشنایی توسعه یافته است که توسط صدها هزار طراح نور و مدیر پروژه در سراسر جهان استفاده می شود.

این برنامه به شما این امکان را می دهد که نور را برای کاربری های داخلی و خارجی، برای کل ساختمان ها و اتاق های جداگانه برنامه ریزی، محاسبه و تجسم کنید.

همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که چگونه نورپردازی داخلی بر فضای باز و بالعکس تأثیر می‌گذارد، یا نور مصنوعی و طبیعی را برای ایجاد تنظیمات مختلف نور و فضایی منحصر به فرد ترکیب کنید و اطلاعاتی در مورد توزیع نور به دست آورید.

https://www.dialux.com/en-GB/

lighting software dialux

LightCalc

همانطور که قبلاً گفتیم، انجام پروژه طراحی روشنایی نیاز به مهارت های فنی بسیار خاصی دارد.

با این حال، اغلب یک طراح نور برای این کار دعوت نمی شود. در عوض، چهره‌های حرفه‌ای مختلفی مانند معماران یا طراحان داخلی دعوت می‌شوند، و اگرچه در طراحی به طور کلی توانمند هستند، اما ممکن است در نور تخصصی نباشند.

LightCalc به شما این امکان را می دهد که با وارد کردن اطلاعاتی که طراح به آنها دسترسی فوری دارد، مانند ارتفاع سقف، عرض و طول اتاق، ارتفاع پیشخوان، رنگ های استفاده شده و غیره، پروژه های طراحی نورپردازی ایجاد کنید.

پس از وارد کردن این نوع اطلاعات، LightCalc به شما این امکان را می دهد که مکان یابی، تجسم و نشان دادن چینش وسایل روشنایی، لومن های لازم و سطوح مناسب نور کلی، وظیفه و تاکید را به صورت واقع بینانه انجام دهید.

در نهایت می توان گفت هر یک از نرم افزار های فوق امکانات منحصر بفرد خود را داشته که تسلط کافی جهت استفاده از هریک از انها می تواند به معماران و طراحان نورپردازی دید بهتری جهت استفاده از چراغ های مناسب در پروژه های ساختمانی شان را بدهد.

https://www.lightcalc.com/lightcalc/lightcalc.html

نورپردازی سقف