خرید چراغ مگنتی ( مولتی ترک ) و نحوه صحیح روشن کردن آن

ایده کلی در طراحی چراغ مگنتی بالا بردن انعطاف پذیری روی یک ریل با فراهم آوردن امکان اتصال انواع چراغ های روشنایی به این ریل مگنتی و همچنین وجود قابلیت جابجایی این چراغ ها پس از اتمام کار است.

پس از اتصال ماژول چراغ مگنتی به ریل آن که توسط نیروی کشش مغناطیسی ایجاد شده توسط آهنرباهای تعبیه شده در بدنه چراغ صورت می پذیرد،  نوبت به هدایت جریان الکتریکی در کل طول مسیر می باشد. بنحوی که بتوان به راحتی چراغ ها را در تمامی نقاط دلخواه روی پروفیل مگنتی حرکت داد.

عموما این اتصال جریان توسط دو ردیف مس که به صورت مجزا در دو طرف قسمت بالایی داخلی پروفیل ریل چراغ مگنتی قرار دارند میسر می شود. با توجه به وجود جریان الکتریکی در این نوارهای مسی در کل طول مسیر، لزوم تامین ایمنی بالا جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی این چراغ باید در نظر گرفته شود. (حتی برای هر فرد غیر متخصصی که در هر زمان می خواهد محل چراغ ها را جابجا نماید.)

ریل چراغ مگنتی

عوامل فنی تاثیر گذار برای یک خرید چراغ مگنتی عالی …

برای انتقال ایمن جریان الکتریکی موجود در نوارهای مسی در این پروفیل چراغ مگنتی طراحان سیستم سویچینگ ولتاژ ثابت 24 یا 48 ولتی به عنوان منبع تغذیه چراغ مگنتی را پیشنهاد داده اند.

اما در کنار مزایای فوق العاده استفاده از سیستم ولتاژ ثابت در جهت تامین این ایمنی بالا، استفاده از آن معایبی نیز دارد. یکی از این معایب، افت ولتاژ ایجاد شده در طول مسیر پس از اتصال چند منبع روشنایی بر روی یک پروفیل مگنتی است. در این حالت در صورت استفاده از چند چراغ مشابه روی یک ریل مگنتی به وضوح می توانیم شاهد کاهش شار نوری خروجی آخرین و اولین چراغ نسبت به فاصله آنها از منبع تغدیه سوییچینگ باشیم.

منبع تعذیه چراغ مگنتی

اما طراحان سیستم روشنایی مگنتی برای رفع این مشکل نیز قطعات الکترونیک خاصی را در  قسمت ورودی جریان ماژول های روشنایی مگنتی تعبیه نمودند که علاوه بر انطباق فیزیکی کامل با طراحی قطعه اتصال مگنتی چراغ ها امکان تنظیم جریان خروجی ثابت را نسبت به نیاز هر چراغ فراهم می سازد.

کارکرد این قطعات به این نحو است که با اتصال ولتاژ مستقیم – DC –  ورودی 24 یا 48 ولت به آن می توان مقادیر آمپر و ولتاژ ثابت مشخصی را با توجه به نیاز ال ای دی های چراغ مگنتی در خروجی از آنها دریافت نمود.

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت چراغ مگنتی کیفیت این قطعات است. نیسا لایت با استفاده از قطعاتی با بالاترین کیفیت برای این منظور امکان برخورداری از 5 سال گارانتی محصولات را برای مشتریان خود فراهم ساخته است.

Trimline sereis installation 28

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه نصب چراغ مگنتی هستید این ویدئو را مشاهده کنید.