نورپردازی اتاق گیمینگ

نکاتی برای انتخاب چراغ اتاق گیمینگ

نکته جالب در مورد چراغ‌ اتاق بازی این است که گزینه‌های زیادی دارید – ریسه های آر جی بی Rgb ، چراغ‌های قابل حمل که به کامپیوتر شما متصل می شوند و یا استفاده از نورخطی سقف و ترکیب آنها با نورهای مخفی که  پخش نور قابل تنظیم دارند، همه ممکن است با توجه به سلیقه تان برای شما مناسب باشد. با وجود گزینه‌های فراوان، چگونه می‌توانید بدانید که کدام بهترین است؟ برای فهمیدن آن، نکات زیر را در نظر بگیرید.

نورپردازی اتاق گیمینگ حرفه ای

رنگ های نورهای خود را انتخاب کنید.
  • بدانید که برای اتاقتان به چه مقدار نور نیاز دارید. بهتر است با استفاده از چراغ های ال ای دی دیمیبل dimmable led lights از یک سو و چراغ های با رنگ نور متفاوت سناریو های مختلف نورپردازی را در هنگامی که در حال بازی کردن هستید و یا برای سایر زمانها در نطر بگیرید. میزان لوکس نوری مورد نیاز در حالت معمولی معمولا عددی بین 300 تا 500 لوکس ایت اما ممکن است در زمان بازی شما با نور محیطی کمتر راحتتر باشید.
  • تصمیم بگیرید که چراغ های خود را کجا قرار دهید. اگر به چراغ‌هایی در پشت کنسول بازی خود نیاز دارید، یک چراغ اتاق بازی قابل حمل که مستقیماً به کنسول شما وصل می‌شود، برای فضای شما مناسب است. اگر به دنبال یک فضای غوطه ور در اتاق کامل هستید، ریسه های نورخطی می توانند این جلوه را بدون ایجاد مزاحمت به شما ارائه دهند.
  • اگر صندلی بازی شما تا حدی قرمز است، به سراغ چراغ قرمز بروید. اگر کاناپه شما آبی است، نور آبی می تواند مورد علاقه شما باشد .البته در استفاده از نورهای با رنگ های غیر طبیعی افراط نکنید. به حداقل رساندن سیم ها را هم در نظر بگیرید. یک کنسول بازی ویدیویی ممکن است به سیم های زیادی نیاز داشته باشد.  چرا سیم های بیشتری به آن درهم ریخته اضافه کنید؟ با استفاده از چراغ های خطی توکار بدون لبه ، لامپ‌های لیزری، پروژکتورهای USB می توانید نور مناسب برای بازی و در عین حال مبالغ قبض‌های برق کمتری را دریافت کنید، بدون اینکه ظاهر زیبای اتاق شما از بین برود.

نورپردازی اتاق گیمینگ حرفه ای
مواظب خستگی چشمان خود باشید

و راهکارهی مناسب زیر را در زمان اتخاب نورپردازی اتاقتان در نظر داشته باشید:

    • نور محیط را در اتاق تنظیم کنید. نور بالای بالای سر می‌تواند خستگی چشم‌ها را در هنگام کار با مانیتور، بدتر کند، بنابراین چراغ‌های بالای سر را در صورت امکان خاموش کنید و به جای آن از لامپ‌های روی میز برای روشن کردن فضای کناری استفاده کنید.
    • فضای کاری خود را به اندازه کافی روشن کنید. اگرچه نور روشن محیط باعث بدتر شدن خستگی چشم می شود، اما کار در اتاق تاریک نیز همینطور است. سعی کنید روشنایی اتاقتان با صفحه کامپیوترتان برابر باشد.
    • با خاموش کردن صفحه نمایش و بررسی نور انعکاسی که روی آن می بینید، تابش خیره کننده غیر مستقیم بر روی صفحه نمایش خود را شناسایی کنید. مانیتور خود را زاویه دهید تا بتوانید تا حد امکان تابش خیره کننده را از بین ببرید.
    • اگر به نظر می رسد روشنایی مانیتورتان برای دیدن آن خیلی زیاد است، روشنایی آن را کم کنید. توجه داشته باشید که در بسیاری از مانیتورها در حالت معمول، تنظیم کنتراست در واقع سطح نور را بیشتر از تنظیم روشنایی تنظیم می کند. در برخی از صفحه‌های LCD، می‌توانید نور پس‌زمینه را مستقیماً کم نمود.
نورپردازی اتاق گیمینگ حرفه ای