معایب استفاده از نور خطی چیست؟

خرید چراغ خطی – لاین نوری -معمولا تووسط افراد بسیار ریزبین و زیباپسند صورت می پذیرد. هنگام خرید مشخصات کامل محصولات را بررسی و سپس اقدام به خرید کنید. آشنایی و کسب اطلاعات در خصوص معایب نور خطی یکی از همین جزئیات مهم می باشد. به طور کلی می توان گفت که استفاده از نور خطی هیچ گونه معایبی را به دنبال ندارد و شما می توانید با مشاوره درست اقدام به خرید باکیفیت ترین و مناسب ترین محصولات (با توجه به مکان و استفاده تان) بهترین نورپردازی را انجام دهید.

اما هنگام انتخاب چراغ خطی ( لاینر ) باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. خرید و مشاوره از تولیدکننده معتبر

   چراغ لاین در عرض های مختلفی در بازار وجود دارند و فروشندگان مختلف این چراغ را با اندازه‌ها و وات های متفاوتی عرضه می کنند. لذا باید توجه داشته باشیم پیش از هرگونه نقشه کشی، انتخاب و عملیات اجرایی باید در مرحله‌ی طراحی اطلاعات کامل فنی چراغ را شامل ابعاد دقیق از تامین کننده‌ی مدنظرمان برای نورپردازی خطی دریافت کرده و براساس آن مراحل طراحی سپس اجرایی را پیش ببریم.

  در صورت عدم رعایت نکته‌ی فوق ممکن است مجبورشوید اقدام تغییراتی در طراحی ،معماری ،کناف و بستر موردنظر شوید که این امر منجر به ضررهای مالی و زمانی در پروژه خواهد شد. 

نور خطی

2.دقیقا به چه محصولی نیاز دارید؟

نورپردازی خطی نیسانور وابسته به نیاز شما در اندازه ها و قدرت های متفاوتی تولید می شوند. و شما با توجه به کاربرد خود می توانید چراغ مناسب خود را تهیه کنید.

 اولین سوالی که باید از خود بپرسید: هدف من استفاده از چراغ خطی چیست؟

آیا صرفا تامین نور اصلی و یا به دنبال چراغ دکوراتیو و زیبا هستید؟ لاین نوری کناف با شار نوری بالا مناسب برای تامین نور اصلی فضا بوده و در عرض های مختلف و انواع پخش نور های مستقیم و غیر مستقیم در بازار موجود می باشد.

استفاده از یک چراغ خطی دو طرفه با پخش نور غیر مستقیم و مستقیم برای تامین نور فضاهای کار مناسب است. همچنین در نظر داشته باشید که در چراغ های خطی با شار نوری برابر و عرض های مختلف،  ممکن است تعداد بیشتری از چراغ های با عرض کم برای تامین نور یکنواخت و مناسب محیط شما مورد نیاز باشد.

فهرست زیر بعضی از کاربردهای چراغ خطی است:

  • استفاده به‌عنوان چراغ دکوراتیو و چراغ روشنایی
  • طراحی مینیمال و فضاهای مدرن
  • نصب در سقف، کف، دیوار و…
  • قابلیت طراحی نورپردازی انعطاف‌پذیر
  • تنظیم شدت و میزان نور در این دسته از چراغ‌های خطی
  • دارای رنگ نور سفارشی
  • دارای رنگ‌های مناسب برای دید بهتر
  • طول عمر بالا
  • ایجاد خیرگی کمتر نسبت به عموم محصولات موجود

3.آیا چراغ خطی نیاز به گارانتی و ضمانت دارد؟

  نور خطی عمر زیادی دارد، اما نکاتی در استفاده و نصب لاین نوری کناف وجود دارد که ممکن است، مانع استفاده طولانی مدت شما از محصولات گردد. شرکت نیسانور با ارائه گارانتی بی قید و شرط خیال مصرف کننده را از این بابت راحت کرده است. اما چنانچه نمی خواهید درگیر نصب مجدد لامپ های خود شوید به این نکات توجه کنید:

  • عدم استفاده از منبع ولتاژ یا جریان استاندارد :

  جریان و ولتاژ از که نقش مهمی را در طول عمر چراغ دارد. جریان برق ساختمان شما به دلایل مختلف ممکن است هنگام نصب دچار مشکل شود. برای جلوگیری از هر گونه مشکل می توانید با برق کار خود مشورت کنید.

  • استفاده از دفیوزر غیر استاندارد :

استفاده از دیفیوز استاندارد در این چراغ با فاصله کم می توان نور را به صورت یکنواخت پخش کرد.

 دیفیوزر پیشنهادی ما از جنس پلی کربنات است. استفاده از گزینه های دیگر از جمله ورق پلکسی چراغ را سنگین تر و ارتفاع آن را بیشتر  و همچنین تعمیر و نگهداری چراغ ها را با چاش مواجه می کند.

4.استفاده از لامپ ها در زوایای نامناسب

ممکن است تصور کنید با تعداد زیاد چراغ می توانید کل فضا را به زیبایی نورپردازی کنید. اما امکانش هست پس از نصب احساس کنید نور کافی در بعضی نقاط وجود ندارد و دیوارها به اندازه کافی روشن نشده اند.

نور باید از دیوارها منعکس شود تا اتاق به درستی روشن شود. نصب چندین چراغ در زاویه نامناسب در اطراف سقف، موجب می شود روشنایی کافی به دیوارها نتابد. این مشکل بیشتر شامل چراغ های غیر خطی است که نوردهی یکسانی ندارند.

محصولات نورخطی
5.استفاده بی رویه از چراغ های دکوراتیو

  ممکن است هنگام انتخاب چراغ موردنظرتان یک لامپ زیبا را ببینید و با خود فکر کنید در اتاق من عالی به نظر می رسد. این تصمیماتی ممکن است منجر به اتلاف برق و روشنایی غیر طبیعی اتاق شما در نورپردازی منزل و اداره شود.

برای جلوگیری از این موضوع حین برنامه ریزی طرح نورپردازی منزل با دقت فکر کنید و فقط وسایلی را خریداری کنید که هم زیبا و هم کاربردی باشند. سعی نکنید اتاق را با وسایل روشنایی تزئین کنید.

6. لاین نوری کناف با عرض زیاد در صورت نبود لایه اپتیکی محافظ و نصب غیر حرفه ای به‌مرور زمان گردو‌غبار به پشت دیفیوزهای چراغ‌های خطی (لاین نوری) نفوذ کرده و این گرد و غبار‌ها پس از چند ماه ـ در هر دو حالت روشن و خاموش ـ قابل رؤیت بوده و ظاهری کثیف و کدر به خود می‌گیرند. چراغ های نیسانور برای حل این مشکل سفارشی سازی شده اند.

7.در طرح های اولیه لاین نوری به‌عنوان بخشی از لایه‌های نوری بوده و در حالت خاموشی عمق زیاد چراغ‌ها باعث می‌شود که دیفیوزهای آنها حالت تیره پیدا کرده و زیبایی‌شان را از دست دهند.

8.نور خطی مدرن در تقابل با روش های سنتی نوردهی قرار دارند و ممکن است آن زیبایی بصری مورد نظر بعضی سلیقه ها را بدست نیاورند. البته همچنان می توان از ترکیب چند چراغ در محیط مورد نظر استفاده کرد.

9. عده ای از تولید‌کنندگان چراغ‌های خطی برای رسیدن به نور یک‌دست ، منابع روشنایی را با فاصله حدود ۱۰ سانتی‌متری از دیفیوز قرار می‌دهند که این مورد در نصب توکار مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در ادامه به چند مورد از این مشکلات اشاره می‌کنیم:

  • زیر‌سازی‌ها را سخت و پیچیده می کند.
  •  اجرای سقف را به‌اندازه عمق چراغ پایین می‌آورد.
  •  اغلب این زیر‌سازی‌ها قبل از پارتیشن‌بندی‌ها اجرا می‌شود، پس محل قرار‌گیری چراغ‌ها دقیق نبوده و تأثیر نامناسبی در بهره‌وری نور و زیبایی فضا دارد.
  •  به‌علت عمق زیاد، امکان استفاده توکار در پروژه‌های بازسازی وجود ندارد.

10. نصب در زوایای شکست مثل ۹۰ درجه، ۳۰ درجه و هر زاویه دیگری به‌دلیل اجرای این زوایا در محل نصب، چنانچه دقت لازم در برش دیفیوز و پروفیل مورد توجه قرار نگیرد، باعث دیده شدن منابع نوری، سیم ها و درزها در چراغ می‌شود.

11. انتخاب اشتباه چراغ خطی با توجه به دلایل بیان‌شده شامل هزینه‌های مازاد اولیه در نصب مثل زیرسازی، پِرت مصالح ساختمانی و زمان‌بر بودن اجرای سقف و دستمزدهای سنگین برای ساخت سقف می‌شود. مشاوره و بررسی کامل چراغ های خطی برای حل این مشکل توصیه می شود.